50 mm

Vilken härlig varm dag vi har i dag, perfect för att pröva det nya objektivet 50 mm (ett fast objektiv som inte går att zooma med) som jag var och hämtade i går :D Jag kunde inte hålla mina fingrar i styr, såå jag var tvungen att kolla hur det kändes redan i går natt och även på det andra grejorna som jag köpt hem (kommer bilder senare) :) 
 
Men nu under dagen har jag prövat lite på skärpdjupet (sjustera bländaren på Av ) som jag upptäckte var mkt kortare en mitt 18-55 mm objektiv. Kunde få ända ner till f 1/8 medan 18-55 mm ligger på runt f 4/0. (Jag är rätt ny på detta med teknick, men har börjat att plugga teorin.)
 
Jag kommer nog bli riktigt nöjd med detta objektiv, när jag har lärt mig allt som behövs. Det är bra för porträtt och går bra att fota inne med då det är ljuskänsligt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback