Lightroom

Det har dykt upp lite frågor under tiden jag har laggt upp bilderna från mitt Grease Tema med Ida och Sebbe. Det är alltid kul att det kommer frågor, och jag ska självklart försöka besvara det så gott jag kan :)
 
För er som just kanske har börjat använda Lightroom har säkert undrat hur man sparar ner bilderna. Det hade jag också problem med innan. Men det är så enkelt som att ni går in under arkiv och trycker på EXPORTERA. Då kommer det upp en skylt där ni kan välja att bilderna ska hamna i samma mapp som orginal bilderna. Då kommer LR att skapa en egen mapp där det redigerade bilderna hamnar.
 
Vill ni redigera om bilden behöver ni inte ta bort den gamla bilden, när du trycker på exportera. Kommer ni få upp allternativ som "andvända unika namn". Då skapar programet ett eget namn och hamnar i samma mapp som den första bilden du redigerade.
 
Lycka till, jag tycker ni verkligen ska använda detta program för bildredigering. Finns många möjligheter med det :)
 
kram
 
 
Hoppas ni förstår :)
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback