skolstress

Hej!
Det är första april och solen lockar mig att gå ut och testa mitt nya 50mm. Det ska jag också göra men jag måste sätta mig ner och göra lite träning på photoshop och sedan börja skriva ned lite teori. Kände mig så där super stressad nu när jag var in och såg vilka uppgifter som vi kommer att ska göra framöver. Tycker inte om att vara i från lektionerna. 
 
Hoppas nerverna känner sig lite lugna i morgon efter att ha varit på lektionen. Jag brukar alltid stressa upp mig när jag varit borta och så ser man vad som komma skall. Jag älskar fotto, men kameratekniken är så jädrans svårt få fastna. Det är inte alls lätt!
 
Men teorin behöver man ju för att kunna fota, jag måste börja ha med mig min antekningsbok och börja skriva ned vilka inställningar jag hade osv. Så man kommer igång det till nästa gång. 
 
Igår prövade jag att fota manuelt, att mäta ljuset med kameran och sedan exponera själv, vilken fantastisk inställning :D Det ska jag grunna mer på!
 
Så nu är det dags att ta på pluggar glasögonen och fördjupamig i all teknik och redigering.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback