Före och efter

Skolan har nu äntligen börjat och vi är i fullgång med att lära oss bildredigering. Vi har fått tipps på en jätte bra sida där det går igenom adobes olika program. Det har vidoklipp som är änkla att följa med i.
 Just nu håller jag på att försöka fixa hem PH CS4, men medan jag väntar försöker jag lära mig om vinjettering i LR. Vinjettering är att få betraktaren att dras mer tillexpempelvis till mitt av bilden. Man behöver inte göra mkt, just för att det ska knappt vara märkbart, bara en känsla.
 
Här nedan kan ni se 4 bilder som jag har redigerat i Lightroom, före och efter. Jag tycker det är kul att se bilderna bredvidvarandra. Då ser man vilken stor skillad det blir i att bara dra i det olika vertygen. 
 
Var inte blyga med kommentarerna! Skriv gärna vad ni tycker, det uppskattas :D!
 
fredagkramar på er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback