Vilket macroobjektiv?

Vilket härligt vinter väder Göteborg bjuder på, vi har haft snö två dagar på två månader. Det är så tråkigt, jag vill ju fota sön och härligt forstade träd, en fullmåne som glitrar i den vita snön. (Kan i alla fall försöka) 
Så nu längtar jag till våren då blommorna börja slå ut, för jag har planer och velat länge nu köpa ett macro objektiv. Det svåra är dock att veta vilket jag ska välja. 
 
Läser vad folk tycker om dem och för det mesta är det ganska lika... men vilket ska välja, ett canon, tamron eller sigma. Har bara canons objektiv i min väska och när det gäller tamrons zoomar, har jag inte hört bra om. Så frågan är om jag ska gå på det i ett macro. Det ligger på 3890kr medan sigma  ligger på lite över 4000kr och canon kan jag få det billgast på 5000kr. Det skilljer ju inte så där jätte mkt. 
 
Hade velat pröva dem innan så man verkligen vet vad man vill ha. Går jag till affären så rekomenderar det säkert det dyraste.
 
Men om du som läser min blogg har några bra tipps på ett bra och inte så jätte dyrt macro så håjta till, snart är våren här och då vill jag fota närbilder :D!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback