Prövat inställningarna i kyrkan

I dag var jag och pappa en sväng till kyrkan, den var jätte fin och inte alls specielt mörkt. Men jag vill ju köra det säkra kortet med en liten bländare. Vilket gör att jag måste ha en längre slutar tid och höja iso nästan till 2000. Det gav inte jätte mkt brus, men inte heller så där jätte skarpa bilder. 
 
Brudparet kommer inte röra sig fort, men det är i rörelse. Så jag får nog blända ned till F/4.0 köra en kort slutar tid mellan 1/200 eller 1/500, då är jag säker att kamran fryser rörelsen. Hoppas att det räcker med iso 1000. 
 
Jag kommer vara där i god tid för att kunna testa mina nya inställningar och se att det blir rätt bra exponerat direkt på kameran. Sen får jag bara be till gud att det blir skapra bilder, eftersom i kyrkan har man inte tid att kolla att bilderna blir bra. 
 
Kyssen är helt okej att ta om, om man skulle få en dålig bild där. För den är viktig. Men gången måset man sätta...
 
Canon 60D Lens canon 50mm 1.4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback