Hur man får sprickor i huden

Nu ska jag försöka förklara hur jag gjorde med sprickorna, jag vet knappt vad jag själv gjorde denna kväll. Jag satt bara och skapade och resultat blev mer en bra! Men jag ska göra en lätt förklaring :)
 
Jag har använt mig av photoshop Cs3 på svenska, så har du på engelska får du försöka lösa det (men ska inte vara så svårt).
 
1 Öppna bilden du vill ha i PS (först gör jag bilden svartvit, sen drar jag ned intensiteten och sedan drar jag upp kontrasten på bilden till jag blir nöjd. Du kan göra detta innan du gör bilden svartvit också.
Jag drar även i kurvorna för att få bilden mer mörk. Lägger på eller drar ner yttlerigare av kontrast och intensiteten. Lägger på en fotofilter (organebrunt/sepia) drar bara upp lite eftersom det mörka ska synas i bilden. Du kan även efter detta gå in på färgbalans och dra lite i den röda fägern. Du redigerar din bild igentligen hur du vill här i början. Men på ett ungefär så var det så här jag gjorde.
 
2 skapa ett nytt lager (markera bilden du vill skapa ett nytt lager för, tryck på symbolen för att skapa ett till lager,  se bilden. 
 
3 Se till att det nya lagret är markerat innan du börjar göra något. Öppna bilden med sprickor på ) jag tog en från google.) Se till att förstora upp bilden (den jag hade var väldigt liten) jag valde att ha den på 1000 pixlar sen minskade jag ned bilden på mig själv till 800 pixlar som jag har här på bloggen. (Du kan förstora upp bilden med hjälp av ctrl och +)
 
4 Nu ska du använda kloningsvertyget, tryck på symbolen. (Se andra bilden) För markören till bilden du vill klona. Tryck nu ned alt sen väster musknap och släpp. Nu har detta roliga vertyget klonat bilden och nu ska du måla in sprickorna i ansiktet.
Du kan ha en lite störe pensel, då flyter sprickor över bilden på ett bättre sett. Men se till att akta ögonen och sådant du inte vill ska ha sprickor.
 
5 För att få sprickorna flyta in naturligt i hyn ska du dra ned opacitet och fyll tills det att du blir nöjd. (Se bild tre) Efter drar du upp kontrasten i bilden för att få allt lite skarpare. 
 
KLART!
 
Vill du ha en krossad ruta gör du på samma set som ovan, jag hoppas jag har förklarat på ett lätt sett. Det var första gången för mig med och det brukar aldrig bli lika bra andra gången som ni ser nedan ^^
 
Lycka till med era sprickor :D!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback