Lovisa - svandammen

Canon EOS 1100D EFS 50mm/55-250mm + refläxskärm
 
I tisdags bar det i väg på en ny fotodag med Lovisa och Ida som assisten. Jag försökte använda min refläxskärm, det gick väl så där.. Denna fotning gick så där, det var så soligt och jätte svårt att få bra ljus på bilderna och se till att det inte skulle för mkt skugga heller.
Men jag är glad jag få rlite motgångar så jag lär mig mera, så jag är bara tacksam :)
 
Men jag fick super bra bokhe (bokeh är det bakgrunden på bilderna. Vill man framhäva det som ska vara i centrum ställer man in ett kort skärpdjupet och zommar in/går nära så mkt som kamran tillåter. Då får man ringar i bakgrunden. Läs mer på internet) på bilderna. Det känns i alla fall super att jag lyckas jätte bra med bakgrunderna denna gång ^^
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback