Dubbla bilder

Hej, kanske dags att jag besvara ytterligare en frågga, så här på lilllördag passar det väl super bra :)
Jag fick en fråga om hur jag hade gjort med bild som ligga ovan på samma bild. Detta gjorde jag i PH, går säkert göra i andra program också.
 
Du väljer bilden du vill ha och öppnar i PH som du sedan ska dubbla till en till. Du ska alltså ha två av samma bild. Det gör du genom att antingen gå in på arkiv och öppna bilden igen, eller tar tag i bilden du ska ha och dra den från sin mapp in till PH eller höger klicka på bilden och tryck på duplicate (engelsk version).
 
Nu ska du minska storleken på den andra bilden till det som känns bäst för dig. Sedan ska du använda den sträckade fyrkantiga symbolen uppe till vänster i den smala panelen. Tryck på den och markera hela den lilla bilden och tryck kopiera. (Ctrl + c) för att kopiera och sedan samma kombo fast med V för att klistra in. 
När du har kopierat drar du bilden över den andra och klistra sedan in den. Käns storleken fel får du gå tillbaka och ändra tills du blir nöjd :)
 
Hoppas ni ska förstå , lycka till :)
 
(Jag valde att ändra storleken sedan till 2200 i stället.)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback