Ny utrustning

Som lovat ska jag berätta vad jag köpt till min fotoutrustning. 

När julen närmar sig vill jag Inte bara ge bort klappar utan även också ge mig själv lite uppskattning ^^ 
När man är vuxen och har pengar kan man ju köpa sina egna. Speciellt det dyra. 

När det var blackfreday passade jag på att köpa från cyberphoto blandannat. Jag har velat länge nu mellan två vidvinkelobjektiv och plötsligt ville jag också ha en kompaktkamera. 
Men det slutade vid ett objektiv. Jag hade sådan beslutångest. Ska jag köpa L gluggen 17-40 eller 10-22. 

Som ni vet hade jag prövat L gluggen och var verkligen förtjust i den. Men det föll på 10-22 då jag ville få så mycket vidvinkel som möjligt. 

I framtiden lär jag byta upp mig till fullformat, då lär det bli L gluggar :) 

Jag köpte även ett till vidvinkel, ett pankaksobjektiv efs 24mm. Det är platt och litet och väger inget alls. Blir lite retrokännsla över kamran :D 

En liten ersättare för mitt 18-55. Lätt och perfekt att ja med :D 

Tyvärr har det varit sådant dåligt väder att jag inte hunnit pröva det nya objektiven. Var ut en snabbbis i går med 10-22 nere vid sjön. 
 Den är inte alls lika skarp som L gluggen, men jag är nöjd med själva vinkeln. Nu ska jag bara köpa ett filter så jag kan leka med slutartiden :D 





Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt :) vill gärna sen se resultat bilder från objektivet :)

2014-12-11 @ 21:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback