Prövat canon 17-40mm

Canon 60D Ef 17-40mm
 
Igår hade jag sådan tur att en av killarna i fotogänget var snäll och lånade ut sitt 17-40mm till mig. Är så sugen på ett vidvinkel, men att välja rätt är svårt . Så då tog jag chansen att pröva innan jag bestämmer mig om jag vill köpa det.
 
Jag tycker verkligen det ger skarpa bilder, dock kanske inte enda ut i alla hörnen. Återskapar fina färger och focuserar mjukt och fint. Dock hade jag gärna haft ännu mer vidvinkel, men då jag har den på min 60D blir det som det blir. Så frågan är om jag ska köpa ett 17-40 eller ett 10-22 som är skapat för en crop sensor.

Kommentarer
Postat av: Christer Larsson

Om du inte skall byta till fullformatkamera i närtid, så skall du köpa ett 10-22 mm istället.
Jag hade ju med mig ett 10-22 mm i Töckfors, som du kunde testat om du hade velat..

2014-10-22 @ 21:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback