Santi på sin första lösrunda

I dag är det en vecka sedan vi hämtade hem kattungen Santi :) Jag har varit nervös och spänd, hur ska det gå med Molle och kommer han trivas med oss. Ja ni vet alla det där frågorna man har in för något nytt. 
Men jag är inget annat en imponerad av denna lilla kille, han har på en vecka redan vant sig vid Molle. Så pass mycket att han nästa kan krama honom :D Efter första natten var vi hans ägare, han är så gosig och tillgiven. När jag kom hem efter jobbet förtsa dagen satte jag på honom ett sele för att vi skulle kunna ut och gå med honom. Jag vill han ska lära sig hur det ser ut där han bor och hör hemma innan vi låter honom springa lös. Dagen efter gick han nästan som en hund i koppel ^^
 
Han vänjer sig jättefort och jag är så stolt över honom, vi kunde nog inte få en bättre katt :D <3
Så i dag då det är söndag och han bott här en vecka och tankarna farit runt länge på när man ska kunna släppa ut honom. (Vissa tycker man ska vänta till det att det blivit ett år eller bott några veckor och månader hos en.) Stod jag denna kväll på bron och höll Santi i min famn.
 
Ska vi våga släppa honom, frågade jag Robin som höll på ute i trädgården. Han tyckte vi kunde pröva då han verka ha kommit till rätta så fort. Så jag släppte vår lilla vän med refläxhalsband med bjällra i runt halsen så man både hör och ser honom. Med en liten klump i magen och en tanken på om eller vad som kan hända släpte jag ner honom på marken.
 
Men det fanns inget att oroa sig för (ni kan ju tänka er hur nervös jag var), han höll sig i närheten och kom och tittade på oss när vi höll på att plantera. Han är väldigt nyfiken av sig ^^
 
När klockan närmade sig 8 och mörkret börja falla på var det dags att försöka få in honom. Han kom då just tillbaka från skogen. Men då han märkte att vi ville ha in honom sprang han bara i väg. Så jag slutade följa efter och gick in för att hämta hans leksak. Då kom han tillbaka och ville mer en gärna leka ^^
 
Denna lilla söta katt är verkligen super fin och go på alla sett och vis. Molle är jätteglad för att få ett så fint sällskap. Han skäller och gnyr då vi är ute tillsammans, han vet inte hur han ska vara i hans närhet. Inne är han jätte lugn, men så fort vi kommer ut vill han leka med Santi :D
 
Canon 60D EFS 55-250mm
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback